Make your own free website on Tripod.com
Daily Log Page for 1/1 | Weekly Log Page for 1/1 to 1/7 | Essay Page | Mailbag | Contact Me
Jokes from Yokohama Dec 2000

Botol

Pada satu hari seorang lelaki tua berumur 75 tahun telah datang
berjumpa dengan seorang doktor untuk membuat analisis kandungan
jumlah sperma yang ada di dalam air maninya. Kemudian doktor itu

pun memberikan botol sambil berkata "Pakcik ambil botol ini dan

esok datang balik jumpa saya bersama dengan contoh air mani

pakcik di dalam botol ini ye."

Pada keesokan harinya, lelaki tua itu datang kembali bersama botol

yang diberikan oleh doktor semalam. Namun begitu doktor itu

tengok di dalam botol itu kosong saja dan tidak ada lansung air

mani orang tua itu. Lalu doktor pun bertanya kepada orang tua

tersebut, mengapa tak diisi contoh air mani ke dalam botol tersebut.

Lalu lelaki tua itu pun menjawap.

"Tuan doktor, ceritanya begini, memula tu saya gunakan tangan kanan

saya tapi tak dapat jugak. Kemudian saya cuba guna pula tangan kiri saya

pun tak dapat jugak. Kemudian saya suruh isteri saya tolong pula. Isteri

saya memula guna tangan kanan tapi tak dapat jugak, kemudian guna tangan

kiri pun tak dapat jugak. Kemudian isteri saya cuba menggunakan mulut

pula, memula dia pakai gigi dalam tapi tak dapat jugak, kemudian guna gigi

di luar pun dapat jugak. Sungguh susah, akhirnya kami panggil anak

perempuan jiran di sebelah rumah kami, dan dia juga telah mencuba gunakan

mulut dan tangan tapi tak dapat-dapat jugak." terang lelaki tua itu.

Doktor amat terperanjat. "Apa..! Awak mintak tolong dari anak

perempuan jiran awak..??!!!!"


Lelaki tua itu menjawap lagi. "Ya betul tuan doktor, bagaimana


kuatnya kami berusaha, tapi masih tak dapat-dapat juga nak bukak



PENUTUP BOTOL nih...!"

------------------------------------------------------------



Replay untuk yang dah pernah dengar.......read on

Ini cerita krew TV3 untuk episod jejak rasul.
Tiba di satu perkampungan di selatan Yaman, kereta pacuan 4 roda mereka tiba-tiba mati. Sebabnya minyak habis.
Oleh kerana pada waktu itu jurubahasa tak ada, maka cakap arab pun ikut yang ingat aje.

Beberapa orang kampung pun datang nak tolong.

Seorang krew TV3 berkata sambil menepuk bonet kereta
"Engine - Innalillahhiwainalillahiroji'un ".

Seorang lagi krew TV3 berkata sambil menunjuk lubang tangki minyak
" Petrol - Sodaqallah hul azim".

Pening semua pak Arab tu.
------------------------------------------------

Pak Pandir

Suatu hari pak pandir melalui satu lorong yang kecik semasa hendak pulang ke rumahnye.

Entah macam mana di tengah perjalanannye tadi dia terjumpa seketul taik yang masih panas.

Tapi dia tu masih konpius sama ada bende yang dia jumpe tu adalah seketul taik atau tidak.

Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat tu, pak pandir ambil keputusan untuk mengkaji sampel najis berkenaan.

Dia meneliti taik tersebut lalu dia berkata "Bentuk macam taik."

Lepas tu dia pegang pulak taik tu lalu dia berkata, "Lembik macam taik."

Lepas tu dia ambik sikit taik tu lalu dia hidu taik tu. Lepas tu dia berkata, "Bau macam taik."

Oleh kerana pak pandir ni masih ragu-ragu dengan taik tu lalu dia pun mengambil keputusan untuk mejilat sedikit taik tersebut.

Sebaik sahaja dia menjilat taik berkenaan dia pun menjerit..."MEMANG TAIK..NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK!"
------------------------------------------------------------
Lanjutan dari Joke Yaman dari Radzi semalam, aku ada satu lagi version.

Kali ni its happen in Makkah.

Satu hari sorang pak cik jalan dengan bini dia di lorong kota Makkah, al-mukarramah dan nak jadikan cerita dia tersesat dan tak tau jalan nak balik hotel. Nak tanya pak arab, dia tak tau cakap arab. Pikir punya pikir dia pun teringat satu kelas tafsir yang dia pernah ikut....

Dia pun tanya pak arab ni...

" Ana fi dhala limmubin " (terjemahan - Saya dalam kesesatan yang nyata..)

dia sambung lagi

" Ih dinassira thal mustaqim " (terjemahan - Tunjukkan kami jalan yang lurus..)

pak arab tu pun tepuk dahi... MasyaAllah....
-----------------------------------------------------------

"The Donkey"
Joke ni diulang tayang. Skrip asal dah hilang. Tapi ceritanya lebih kurang begini....read on...

Mengikut cerita, ada seorang Mat Saleh yang sesat di padang pasir. Oleh kerana terlalu lama tak tengok perempuan, maka tengok donkey pun dia naik steam. Dia cuba kejar donkey tu untuk melepaskan nafsunya tapi tak dapat-dapat hingga ke petang. Bila petang sama-sama letih hingga tertidur sampai keesokan hari.

Esok harinya, Mat Saleh tu terjaga dahulu. Donkey masih tidur kerana terlalu letih. Dia ambil peluang nak memperkosa donkey tu, tapi malangnya donkey tu bergerak kehadapan bila terasa benda bulat tajam. Mat Saleh tu masih tak putus asa sampailah mereka ke satu tempat. Di tempat itu ada seorang Minah Saleh yang sesat, dah lama tak jumpa lelaki. Minah tu offer "What can I do to help you. I will do anything".

Mat Saleh tu senyum " Yes Maam. Could you hold the donkey for me please. I have been trying for two days to make love with the donkey".

-----------------------------------------------------------
Kisah Soh Chin Aun & R. Arumugam (mendiang).

Cerita ini berlaku masa tahun 70-an, masa tu Malaysia tengah hebat dengan bolasepak.
Soh Chin Aun & Arumugam turut serta pergi ke Jepun kerana ada jemputan pertandingan club-club asia. Malaysia adalah salah satu pasukan yang bertanding.

Bila tiba waktu breakfast, mereka ni nak makan telur. Tapi masalah tak boleh nak berkomunikasi. Oleh kerana dah habis ikhtiar, Soh Chin Aun dapat idea. Dia panggil waiter masuk ke toilet, buka seluar dan tunjuk telurnya. Hait jepun tu cakap.

Arumugam pun buat benda yang sama, tunjuk telurnya.

Bila breakfast sampai, Arumugam pun mula makan. Tiba-tiba dia merungut. "Shit why the egg is so salty".
Oleh kerana dah bising satu restoren, maka Manager pun datang dengan Waiter tadi. Tanya punya tanya, dan Manager pun explain balik pada Arumugam. Translationnya lebih kurang begini :-

"Tadi awak tunjuk telur hitam, so dapatlah telur masin".
----------------------------------------------------------
Pak Pandir ( Part II)

Pak Pandir baru saja kahwin. Tapi punya lah bongok Pak Pandir ni, pada malam pertama tu dia tak tau nak buat apa apa.
So Mak Andir lah yang buat the first move. Mak Andir pun buka lah baju , sampai habis.
Pak Pandir ni , first time tengok pempuan telanjang. Alang kah terkejut nya Pak Pandir bila dia lihat ada kesan 'luka' pada celah peha Mak andir.
Lalu dia panggil doktor. Di suruh nya jahit kesan 'luka' pada Mak Andir tu.
Tapi doktor ni gian punya doktor, dah naik steam tengok Mak Andir dok terbogel , lalu dia suruh Pak Pandir keluar dan dia 'kerjakan' mak Andir.
Bila Doktor tu dah blah, Pak Pandir tengok 'benda' tu sama saja, tak ada kesan jahit pun.
Tapi bila dia letak tangan dia kat situ, dia rasa melekit lekit .

Lalu dia berkata 'Cilaka punya doktor, dia sudah tipu aku. Aku suruh dia jahit, tapi dia cuma taruh GAM aje"

I'll make changes to this site on a regular basis, so you should check back often. And be sure to sign my guestbook at the bottom of this page so I know you're out there!

In this area I'll include links that highlight areas of my weblog. For example, I might include a link to my most recent posting or links to my personal favorites of all my postings.

In this area I might add a GuestBook Web Gem so I can keep track of visitors to this site.